loading...

Artikel | Nieuws

Zet je bedrijf in de etalage: volg het webinar en de themabijeenkomst Sterk Werkgeversmerk

Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf in deze krappe arbeidsmarkt optimaal in beeld is bij potentiële werknemers? Marieke Mandas van Theo Mulder B.V. volgde via OOC de gratis workshop Sterk Werkgeversmerk*. En dat leverde haar een aantal goede tips op.

“Ik ben HR-adviseur bij Theo Mulder B.V., een carrosseriebouwbedrijf in Rijnsburg”, vertelt Marieke Mandas. “Wij zitten vlakbij de bloemenveiling in Rijnsburg. Veel van onze klanten zijn dan ook transportbedrijven die bloemen vervoeren.” Net als veel andere bedrijven uit de branche heeft Theo Mulder het lastig om voldoende personeel te vinden, vertelt Marieke. “We hebben momenteel zo’n tien vacatures openstaan: voor bedrijfswagenmonteurs, koelwagenmonteurs, carrosseriebouwers en autospuiters. Oudere werknemers stromen uit en te weinig jongeren kiezen voor onze branche. Daardoor is er een groot personeelstekort.”

Quickscan van je bedrijf

Toen Marieke de digitale nieuwsbrief van OOC binnenkreeg, werd haar belangstelling getrokken door de gratis workshop ‘Sterk Werkgeversmerk’. “Want alles wat kan helpen om personeel te vinden, is meegenomen.” Voorafgaand aan de workshop werd een kosteloze quickscan van haar bedrijf gemaakt, herinnert Marieke zich. “Daarbij werd bijvoorbeeld gekeken naar onze website, de kwaliteit van de teksten en onze uitingen op social media. In een gesprek met een adviseur werden vervolgens een aantal verbeterpunten toegelicht.”

“Je krijgt hele concrete tips waarmee je je bedrijf beter op de kaart kunt zetten”.

In de etalage

De verdiepende workshop ‘Sterk Werkgeversmerk’ leverde Marieke ook een aantal interessante tips op. “De centrale vraag was: hoe zet je je bedrijf op een positieve manier in de etalage, zodat potentiële werkzoekenden bij jou terechtkomen?” Eén van de tips was om intensiever gebruik te gaan maken van sociale media, zegt ze. “Om zo continu te laten zien dat je een leuke en goede werkgever bent. Zo heb ik onlangs een foto van ons nieuwe dakterras op Facebook en Instagram gezet. Daar kunnen onze mensen lekker in het zonnetje lunchen. Maar ook posten we op sociale media als er gebak is voor iemand die jubileert. Allemaal dus met als doel dat mensen een positief gevoel bij ons bedrijf krijgen. En dat als ze dan ergens willen gaan solliciteren, ze ons bedrijf nog op het netvlies hebben.”

“Ik heb zeker wat aan de quickscan en de workshop gehad”, concludeert Marieke. “Je krijgt hele concrete tips waarmee je je bedrijf beter op de kaart kunt zetten. En alles is helemaal gratis!” Ze denkt dat de workshop ook voor andere carrosseriebedrijven zeker interessant kan zijn. “Want zoals iedereen inmiddels wel weet, ligt goed personeel absoluut niet voor het oprapen.”

Heb je interesse in het webinar en de themabijeenkomst ‘Sterk Werkgeversmerk’, klik op de link!

*Sterk Werkgeversmerk heette vorig jaar Employer Branding. De opzet van die workshop verschilde enigszins van het webinar en de themabijeenkomst Sterk Werkgeversmerk.

Bekijk andere

Artikelen

Vervoer over spoor heeft invloed op carrosseriebouw!

In een artikel uit ‘Transport & Logistiek’ staat het volgende: “PostNL gaat na 25 jaar weer pakketten en brieven vervoeren via het spoor. Het…

Meer lezen

Coronaprotocol mobiliteitssector beschikbaar

Brancheorganisaties, opleiders, vakbonden en specialisten in de mobiliteitssector hebben de handen ineengeslagen om een gezamenlijk branchebreed corona-protocol op te stellen. Dit is nu beschikbaar.

Meer lezen

Campagne ‘Veilig Werken voor Elkaar’ van start

‘Veilig werken, dat doet iedereen. Of toch niet?’ In samenwerking met VOC, FOCWA en RAI CarrosserieNL - is de campagne ‘Veilig Werken voor Elkaar’…

Meer lezen
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Inschrijven